Employees

Senior Management

  • Christian Hochfeld

    Executive Director
     
  • Dr. Günter Hörmandinger

    Deputy Executive Director
     

Project

  • Anne Klein-Hitpaß

    Senior Associate Urban Mobility
     
  • Kerstin Meyer

    Senior Associate Green Vehicles
     
  • Wolfgang Aichinger

    Senior Associate
     
  • Dr. Carl-Friedrich Elmer

    Senior Associate Transport Economics
     
  • Marena Pützschler

    Project Manager International Sustainable Mobility
     
  • Maita Schade

    Project Manager Electromobility
     
  • Philipp Kosok

    Senior Associate Public Transport
     
  • Dr. Urs Maier

    Senior Associate Freight Transport
     
  • Fanny Tausendteufel

    Project Manager Industrial Policy
     

Communications

  • Juliane Franz

    Media Designer
     
  • Dr. Philipp Prein

    Head of Communications
     
  • Marica Gehlfuß

    Media Design and Communications Officer
     

Administration

  • Manuela Henderkes

    Receptionist
     
  • Ina Klose

    Manager Finance and Controlling
     
  • Steffi Niemzok

    Head of Operations
     
  • Maja Michałkiewicz

    Team Assistant
     

Alumni

  • Dr. Fritz Vorholz

    Head of Strategic Communications (until May 2020)
     
  • Alexander Jung

    Senior Associate New Mobility (until February 2020)
     

Autonomous vehicles can make #transport more sustainable, "yet they won’t do it automatically" - study by @agoraverkehr Factors that impact efficiency "should be discussed in the early stages of development" cleanenergywire.org/news/autonomou… #AutonomousVehicles #selfdrivingcars pic.twitter.com/X7fxnXOL9f

Catenary trucks are best in #energyefficiency, but require fast govt intervention "If we don't get a few hundred km of overhead lines soon, the technology is likely to disappear from the menu," @CF_Elmer @agoraverkehr told me (4/7) pic.twitter.com/CiQSn6bQj6

Our analysis of #autonomousdriving and energy consumption is now also available in English. Gains in #energyefficiency of 4 to 10 % are possible, but can easily be lost due to vehicle networking and increased vehicle mileage. 👉agora-verkehrswende.de/en/publication… @FraunhoferISI #transport pic.twitter.com/L1fdrIlRIQ

Eine smarte Autowelt ist beim Energieverbrauch nicht automatisch effizienter als die bisherige. Das untermauert eine neue Studie des Thinktanks Agora Verkehrswende. @agoraverkehr bizz-energy.com/smarte-autowel… pic.twitter.com/07cAFO6XGb

Bereits ab einem Anstieg der Pkw-Fahrleistung von 1 bis 2,6 Prozent wäre die Energiebilanz im Jahr 2050 negativ. Deshalb braucht es #Energieeffizienz auf allen Ebenen (Fahrzeug, Datenübertragung, Infrastruktur). Hier geht’s zur PM👉agora-verkehrswende.de/presse/pressem… #Digitalisierung 2/2 pic.twitter.com/rAk1RavvjR

Was bedeutet #AutonomesFahren für den #Energieverbrauch? Wir haben uns das genauer angeschaut. Effizienzgewinn von 4 bis 10 % ist möglich, kann aber leicht aufgefressen werden. Mehr dazu in unserer Analyse „Auto tankt Internet“👉agora-verkehrswende.de/veroeffentlich… #Verkehrswende 1/2 pic.twitter.com/c5fwP3koy7

„Ein gemeinsames Emissionshandelssystem für alle Sektoren ist eine einfache Lösung, die nicht funktionieren kann“, sagt ⁦@G_Hoermandinger⁩ von ⁦@agoraverkehr⁩ treffend. Warum das eine schlechte Nachricht ist 👇⁦@faznet#EUGreenDeal zeitung.faz.net/faz/wirtschaft…

Das Team von Agora Verkehrswende wünscht frohe Feiertage und viel Glück und gute Gesundheit im neuen Jahr! Danke fürs Folgen, Liken und Teilen in den vergangenen Monaten. 2021 geht's weiter - dann hoffentlich auch mal wieder ohne Galerieansicht. agora-verkehrswende.de/presse/newsueb… pic.twitter.com/7HZoLWDZ6T

Letzter Aufruf für unsere Stellenausschreibungen (Frist: 4.1.2021): - Projektleiter/in Internationale Klimapolitik (m/w/d)🌏 - Manager/in Finanzen & Controlling (m/w/d)🔎 ➡️agora-verkehrswende.de/ueber-uns/jobs/ Auch bei Agora Energiewende lohnt es sich vorbeizuschauen⬇️ #Jobs twitter.com/AgoraEW/status…

Key insight 10 of our #t4under2 study👇: Regulatory action must be given priority over incentivisation in order to decarbonise #transport. Most effective: fuel pricing and phase-out of combustion-engine cars. All 10 key insights: t4under2.org #ParisAgreement pic.twitter.com/wRBIInTIp4

Stay in touch. Subscribe to our newsletter.