Dr. Carl-Friedrich Elmer

Senior Associate, Transport Economics

From 2011 to 2018, Carl-Friedrich Elmer belonged to the expert staff of the German Advisory Council on the Environment (SRU), primarily working on topics in climate, energy, and transport policy. Before, he was research associate at the Workgroup for Infrastructure Policy at Berlin Institute of Technology (TU Berlin). Carl-Friedrich Elmer studied economics (master’s degree) in Münster and Los Angeles. For his PhD, he worked on the rationale and design of fuel economy regulations for passenger vehicles as well as their interplay with the broader climate policy framework. Research stays, especially in the United States, brought him amongst other to Resources for the Future, Johns Hopkins University, and UC Berkeley. At Agora Verkehrswende, Carl-Friedrich Elmer works on different economic topics related to the transition of the transport sector, such as cost-effective pathways for decarbonizing freight transport or reform options to align the fiscal system with set climate targets.

Song choice for the Agora Verkehrswende Mix: Road Trippin‘ (Red Hot Chili Peppers).

@H0lger_Keller Nicht ganz, finde ich. Bei den anderen kam das Bier irgendwann zum Verein (und kann wieder verschwinden), bei #RBL kam der Verein zur Büchse (bzw. wurde von dieser gekauft). Fußball war NIE Selbstzweck, immer nur Marketingvehikel. #DFBPokalFinale #SCFRBL

Ist das schon selbstironisch oder doch nur perfektes Symbolbild, warum #RBL - etwas euphemistisch - umstritten ist? #DFBPokalFinale #SCFRBL pic.twitter.com/sMCOoZ2qrR

Vom #Tankrabatt profitieren eher wohlhabende Haushalte. Kurzfristige Entlastungen sollten auf Haushalte mit niedrigem Einkommen abzielen - z.B. via Grundsicherung, Sozialhilfe, Wohngeld, Kinderzuschlag, Klimageld, Mobilitätsgeld. Mehr dazu: agora-verkehrswende.de/blog/teures-be… #Verkehrswende pic.twitter.com/IG3JKZIIX4

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