Mitarbeiter

Management

  • Christian Hochfeld

    Direktor
     
  • Dr. Günter Hörmandinger

    Stellvertretender Direktor
     

Projekt

  • Wolfgang Aichinger

    Projektleiter Städtische Mobilität
     
  • Dr. Carl-Friedrich Elmer

    Projektleiter Verkehrsökonomie
     
  • Anne Klein-Hitpaß

    Projektleiterin Städtische Mobilität
     
  • Dr. Urs Maier

    Projektleiter Energie und Infrastruktur
     
  • Kerstin Meyer

    Projektleiterin Fahrzeuge und Antriebe
     
  • Marena Pützschler

    Projektmanagerin Neue Mobilität
     

Kommunikation

  • Juliane Franz

    Mediengestalterin
     
  • Dr. Philipp Prein

    Leiter Kommunikation
     

Administration

  • Manuela Henderkes

    Empfangsmitarbeiterin
     
  • Ina Klose

    Managerin Finanzen und Controlling
     
  • Steffi Niemzok

    Leiterin Operatives
     
  • Maja Michałkiewicz

    Team Assistentin
     

Alumni

  • Alexander Jung

    Projektleiter Neue Mobilität (bis Februar 2020)
     
  • Dr. Fritz Vorholz

    Leiter Strategische Kommunikation (bis Mai 2020)
     

"Die Maut ist tot, es lebe die Maut!", schreibt unser Verkehrsökonom @CF_Elmer heute im @TspBackgroundMT. Die Debatte über eine verkehrs- und klimapol. sinnvolle #PkwMaut kann beginnen. Drei Kritierien sollten dabei im Fokus stehen ... ➡️background.tagesspiegel.de/mobilitaet/die… #Verkehrswende twitter.com/TspBackgroundM…

Key insight 1 of our #t4under2 study👇: Full decarbonisation requires higher ambition. Developed and developing countries should work on the same timeline. The transformation will create more jobs. All 10 key insights: t4under2.org #ParisAgreement #transport pic.twitter.com/FhcQH3OWnV

"Immer mehr Autos. Wie kann der Öffentliche-Personen-Nahverkehr gestärkt werden?" @PhilippKosok, unser neuer Projektleiter Öffentlicher Verkehr, diskutiert darüber jetzt live in der @DLF-Länderzeit. Hier geht's zum DLF-Livestream: deutschlandfunk.de/unsere-live-st… #Verkehrswende #ÖPNV pic.twitter.com/cynp2CWafr

Der #Bus wird in Deutschland systematisch unterbewertet. Mit eigener Infrastruktur und hoher Taktung hat er ähnliche Kapazität wie schienengebundener ÖPNV, sagt @C_Hochfeld im @ntvpodcast #WiederWasGelernt: Busse lösen fast alle Verkehrsprobleme 🚌⬇️. #Verkehrswende #ÖPNV twitter.com/ntvpodcast/sta…

“There is no technological solution to a societal problem" @C_Hochfeld @agoraverkehr at launch of new transport decarbonisation study by @AuswaertigesAmt @agoraverkehr @Davos @wef @giz_gmbh via @carltonreid 👉forbes.com/sites/carltonr…

Please feel free to share and distribute the material in your networks. In addition to the long version (77 pages) we also have an 11-page policy brief with the key insights. Both documents can be dowloaed free of charge: ➡️t4under2.org #climate #decarbonization 2/2 pic.twitter.com/uclLkyKPVT

Thank you👏to: - the speakers at the launch of our global foresight study #t4under2, - the 346 experts from 56 countries who participated in the survey, - and the international transport and climate policy community for the interest in our work. #transport #ParisAgreement 1/2 pic.twitter.com/YsY2psPMUE

🔭⏰ Our new and timely foresight study #t4under2 is well received by transport experts, policy makers and the public. We need to accelerate global efforts in decarbonising the transport sector. ➡️t4under2.org @giz_gmbh @agoraverkehr @wef pic.twitter.com/DwCMjW5X83

GIZ
GIZ

@giz_gmbh

08 October

#t4under2 🚚🌡️: "Our goal "#transport for under two degrees" can only be achieved jointly within the international community", underlined Ambassador Hinrich Thölken (@GERClimatEnergy). Read the brand new study at t4under2.org! #ParisAgreement #decarbonisation #climate pic.twitter.com/coCDjlePXo

GIZ
GIZ

@giz_gmbh

08 October

"Foresight studies should make countries' economies more resilient and better prepared. One key insight: Global governance & cooperation in the #transport sector have to be strengthened”. - @giz_gmbh´s Mike Enskat on #t4under2. Download the study now: t4under2.org pic.twitter.com/AOvjEehM3z

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